Overweegt u een overstap naar RegioBank? Met de Overstapservice bent u in slechts vier stappen over!
Als u een betaalrekening opent bij RegioBank, kunt u direct de Overstapservice aanvragen. Zodra de Overstapservice is ingegaan en uw betaalpas van RegioBank binnen is, kunt u uw oude rekening opzeggen. Dat duurt ongeveer een week.
De Overstapservice geeft uw overstap door aan bedrijven en instanties met een Nederlands rekeningnummer, die met automatische incasso's geld van uw rekening afschrijven. U heeft hier dus geen omkijken meer naar.
Bij uw oude bank kunt u een overzicht van al uw periodiek betaalopdrachten downloaden. Handig, want zo heeft u in één helder overzicht alle opdrachten op een rij staan. Het enige dat u nog hoeft te doen, is deze betaalopdrachten doorgeven aan RegioBank. Gebruikt u Internet Bankieren? Dan kunt u de periodieke overboekingen stopzetten op uw oude betaalrekening en opnieuw instellen voor uw nieuwe betaalrekening. Komt u er niet uit? Dan kunt u gewoon even bij ons binnenlopen.
U ontvangt natuurlijk ook geld op uw betaalrekening. Bijvoorbeeld inkomen van uw werkgever. Of van een uitkeringsinstantie. Om die op de hoogte te brengen van uw nieuwe rekeningnummer, heeft RegioBank gratis Overstapkaarten voor u klaarliggen. Die hoeft u alleen maar op te sturen. Controleer voor de zekerheid uw afschrijvingen, dan ziet u precies wie een Overstapkaart moet ontvangen.
Soms duurt het even voor uw bankgegevens in alle administraties zijn aangepast. Dat is niet erg. De eerste 13 maanden blijft uw oude bank betalingen die binnenkomen op uw oude rekeningnummer automatisch overboeken naar uw nieuwe betaalrekening bij RegioBank. Ruim de tijd dus voor iedereen om uw nieuwe rekeningnummer op te nemen in de administratie. Op uw rekeningoverzicht bij RegioBank kunt u precies zien welke betalingen automatisch zijn omgeleid van uw oude betaalrekening. Zo weet u eenvoudig welke partijen nog een Overstapkaart met uw nieuwe rekeningnummer moeten ontvangen. Wel zo handig.